Dieta garstkowa

Dieta garstkowaDieta garstkowa została wymyślona dla wszystkich tych, którzy nie przepadają za liczeniem kalorii. Jest też doskonałym rozwiązaniem dla tych, którzy nie lubią martwić się o to co jedzą.

Dodatkowo, przygotowanie poszczególnych posiłków nie zajmuje zbyt wiele czasu. W trakcie trwania diety spożywa się garść pokarmu pięć razy dziennie. Każdy posiłek je się co trzy godziny. Dla łatwiejszego przygotowania została opracowana miara – 1 garść to 250 ml lub 250g.

Jest to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcą się dobrze odżywiać, zależy im na właściwym trybie życia, ale też nie lubią liczyć kalorii i nie przepadają za ograniczeniami. Dieta ta pozwala jeść praktycznie wszystko. Warunkiem jest zachowanie odpowiedniego umiaru (czyli garści).

Dieta ta nie jest wskazana dla kobiet w ciąży i karmiące piersią. Nie dostarcza ona więcej niż 1000 kcal dziennie. Jest to dawka zdecydowanie dla nich za niska.

Dzięki tej diecie żołądek może szybko się skurczyć, co powoduje, że stopniowo zapotrzebowanie na większe posiłki maleje. Z kolei fakt, że w trakcie diety można jeść praktycznie wszystko sprawia, że po zakończeniu diety nie rzucamy się na wszystko czego nam zabraniano. Dozwolonymi produktami są: ciemne pieczywo, tłuste ryby, chudy nabiał, chude mięsa, a także warzywa i owoce.

Warto jednak pamiętać, że w trakcie diety należy odżywiać się zdrowo. To, że 3 batony zmieszczą się w naszej dłoni nie znaczy, że można je zjeść. Konieczne jest racjonalne podejście do naszego systemu żywienia.

fot. christine.gleason źródło: flickr.com