Dieta księżycowa

dieta księżycowa
Dieta księżycowa, czyli chronometryczna  składa się z królewskiego śniadania, książęcego obiadu i kolacji żebraka. Jej nazwa pochodzi od pory doby, która wpływa na aktywność naszego organizmu.

W ciągu dnia należy spożywać trzy główne posiłki natomiast podwieczorek powinien być skromniejszy. Jeśli włączymy w dietę aktywność fizyczną możemy zjeść także II śniadanie.

Bardziej kaloryczne posiłki należy spożywać do południa. Po godzinie 14.00 należy szczególnie uważać na to co się je. Część produktów warto w ogóle wyeliminować.  Poniżej przedstawiono wskazówki przyjmowania niektórych posiłków:

7.00 – 10.00 – pieczywo, wędliny, tłuste mięso;

7.00 – 12.00 – wysoko kaloryczne owoce, suszone owoce, orzechy, pestki dyni i słonecznika, migdały;

7.00 – 16.00 – zboża oraz produkty zbożowe; 7.00 – 17.00 – większość owoców;

9.00 – 22.00 – jaja, produkty mleczne, chude mięso, ryby;

12.30 – 15.00 – buraki, brukselkę, brokuły, suche rośliny strączkowe;

12.30 – 22.00 – pozostałe warzywa.

Przykładowy jadłospis: śniadanie (7-10) – szynka z indyka, sok owocowy, kromka pieczywa ciemnego, kawa lub herbata; obiad (13 -14) – spaghetti z pomidorowo warzywnym sosem, jogurt naturalny; podwieczorek (ok. 16) – jabłka, kawałek sera białego; kolacja – jajo na miękko, zupa mleczna.

Dieta ta jest dietą różnorodną, którą można dowolnie komponować. Ważne jest jednak, by przestrzegać zasad przedstawionych powyżej, a w szczególności godzin spożywania niektórych produktów. Jeśli będziemy się trzymać wyznaczonych godzin efekty przyjdą szybko.

fot. Roberto Taddeo źródło: flickr.com