Dieta ośmiogodzinna

dieta ośmiogodzinnaAutorami tej diety są D. Zinczenko oraz P. Moore. Jej najważniejszym założeniem jest czas spożywanych posiłków. Nie ma znaczenia natomiast co jemy.

Posiłki powinny być spożywane w ciągu wybranych ośmiu godzin. W ciągu pozostałych 16 godzin organizm powinien spalać pozyskane kalorie oraz regenerować się.

Wg twórców tej diety, osoby, które spożywają posiłki regularnie w ciągu całego dnia nie dają organizmowi możliwości na całkowite spalenie wszystkich kalorii. Dodatkowo, nie ma on również czasu na usunięcie zalegających toksyn. Przez to się gromadzą i zatruwają nasz organizm od wewnątrz.

W ośmiogodzinnej diecie przyjmuje się opóźnione śniadania. Tuż po przebudzeniu lepiej jest wypić kawę lub herbatę, a śniadanie zjeść po paru godzinach. Kolejne godziny warto dobrze zaplanować, tak by jak najmniej odczuwać głód i móc swobodnie przetrwać kolejnych 16 godzin. Tak więc to od nas zależy kiedy zaczynam nasze 8 godzin.

W ciągu tych ośmiu godzin jemy porcje zrównoważone. Mogą być mniejsze ale częstsze. Nie można się przejadać, ani spożywać napojów kalorycznych. Można natomiast spożywać dowolne ilości wody – jest to szczególnie wskazane w ciągu kolejnych 16 godzin (gdzie nic nie można jeść). Ważne jest, aby nie jeść posiłków późnym wieczorem.

Tylko wówczas jeśli będziemy przestrzegać tych zasad (a w szczególności będzie się pilnowało tych pierwszych ośmiu godzin) dieta może przynieść oczekiwane rezultaty. Jeśli natomiast będzie się podjadało w trakcie kolejnych 16 godzin dieta nic nie da. Co więcej, może sprawić, że przybędą nam kolejne kilogramy.

fot. James Baker   źródło: flickr.com