Dieta na włosy i paznokcie

dieta na włosy i paznokcieOsłabione włosy i paznokcie to problem, który można rozwiązać nie tylko przy pomocy odpowiednich suplementów i środków farmakologicznych. Czasem wystarczy zmiana metod i nawyków żywieniowych, by odczuć szybko poprawę.

Dieta poprawiająca kondycję włosów i paznokci to przede wszystkim dieta bogata w białko, w składniki mineralne, witaminy (A,E oraz B). Nawet ich najmniejszy niedobór (co jest częste przy stosowaniu diet) może osłabić włosy i paznokci.

Jej podstawą są surowe i krótko gotowane warzywa, a także owoce. Nie może w niej zabraknąć nabiału, mięsa, orzechów, nasion, sałatek i surówek,  jaj czy ryb (co najmniej 2-3 razy w tygodniu). Ważne są także produkty zbożowe. Należy unikać produktów wysoko przetworzonych, produktów smażonych i wędzonych. Konieczne jest ograniczenie kawy i herbaty oraz innych używek. Warto pić ok. 1,5-2l płynów.

Każdy posiłek powinien składać z co najmniej dwóch produktów z listy: chude mięso, ryby, jaja, płatki owsiane, otręby, pieczywo pełnoziarniste, brązowy ryż, grube kasze, pestki dyni, nasiona słonecznika, siemię lniane, sałata, rzodkiewka, kalarepa, brokuły, natka pietruszki, owoce.

Przykładowe menu:

śniadanie – koktajl owocowy (z ½ szklanki owoców jagodowych, ½ szklanki jogurtu naturalnego, łyżką siemienia lnianego, łyżką zarodków pszenicznych;

II śniadanie – 2 wafle ryżowe lub surówka z selerem;

obiad – 250 ml zupy jarzynowej na wywarze warzywnym z dwoma ziemniakami;

podwieczorek – 2 koperty z szynką i awokado oraz herbatka owocowa;

kolacja – 2 pomidory nadziewane tuńczykiem i herbatka rumiankowa.