Dieta na zdrową skórę

Prawidłowe odżywianie i rozsądne dobieranie poszczególnych składników diety może znacznie poprawić kondycję naszej skóry.

Najlepiej jeśli dieta jest bogata w witaminy A (marchew, suszone morele, szpinak, brzoskwinie, czerwona papryka, brokułu), B (wątróbka, chude mięso, orzechy, banany, jajka, ziemniaki, pieczywo pełnoziarniste czy rośliny strączkowe) , C (papryka, brokuły, brukselka, czarna porzeczka, kiwi, pomarańcze, cytryny, mandarynki), E oraz D, a także sole mineralne, cynk, żelazo (zielone i czerwone warzywa, wątróbka), miedź, selen (drożdże, ryby morskie, kukurydza, orzechy, produkty zbożowe), jod (ryby morskie) czy aminokwasy egzogenne. Trzeba bowiem pamiętać, że skóra odżywiana jest przede wszystkim przez krew. Dlatego też należy dostarczać jej odpowiednich substancji budulcowych i pomocniczych.

Ciekawym urozmaiceniem dla diety są również napary ze skrzypu polnego, który zawiera krzem, potas oraz bioflawonoidy. Dobry jest również napar z pokrzywy.

Na kondycję skóry negatywnie wpływa: kawa, stres, brak snu, dym papierosowy oraz klimatyzowane pomieszczenia i nadmiernego opalania. Z diety należy wyeliminować również ostre przyprawy takie jak pieprz czy chili i zastąpić je tymiankiem czy kminkiem.

Szkodliwe są również tłuszcze nasycone, które mogą powodować nie tylko przesuszenie, ale także przebarwienia oraz wypryski.

Chcąc mieć zdrową i ładnie wyglądającą skórę należy bardzo uważać na to co się je i w jakich ilościach. Substancje, które dostarczamy organizmowi trafiają bezpośrednio do naszej krwi i praktycznie od razu są widoczne na zewnątrz. Dlatego też komponując posiłki należy mieć na uwadze czy to co chcemy zjeść na pewno nie wpłynie niekorzystnie na nasz wygląd.

fot. Dũng Phạm źródło: flickr.com