Na polskim rynku popularne są biznesy typu franczyza. Oferty są różnorodne. Wybór tej, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb, wymaga szczegółowej analizy. Dzięki temu sklep franczyzowy spełni nawet najbardziej wygórowane wymagania klientów.
Oferty franczyzy a wsparcie franczyzodawcy
Korzystając z oferty franczyzy, można liczyć na to, że część działań związanych z uruchomieniem działalności przejmie na siebie franczyzodawca. To on dostarcza umeblowany i w pełni wyposażony sklep, zapewnia profesjonalną logistykę, konkurencyjną ofertę, wsparcie marketingowe oraz indywidualne szkolenia pracowników. Franczyza to zatem przykład doskonałej oferty, szczególnie przy braku dużego doświadczenia w działalności handlowej.
Sklepy franczyzowe a opłaty początkowe
Uruchomienie franczyzy, bez względu na jej oferty, wymaga poniesienia określonych opłat początkowych. Zalicza się do nich m.in. koszty przyłączenia do sieci, pierwszego zaopatrzenia sklepu, zakupu określonych urządzeń (jak kasa fiskalna) czy też wydanie koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych (jeśli taka jest przewidywana) to najbardziej znane przykłady początkowych kosztów przy podjęciu decyzji o skorzystaniu z oferty franczyzy.
Rozpoznawalność marki franczyzowej
Franczyza to specyficzny rodzaj działalności, w której dużą rolę odgrywa rozpoznawalność marki. Znana kolorystyka i układ półek, wyposażenie czy też zakres oferowanych produktów i usług – to wszystko sprawia, że oferta franczyzy zostaje w świadomości klientów na wiele miesięcy. Równie ważne są działania marketingowe w różnych mediach – nie tylko w internecie i na billboardach, ale również w prasie i telewizji. Warto stawiać na sprawdzone oferty franczyzy, która ma liczne sklepy także w mniejszych miejscowościach, gdzie znacznie trudniej o stałego klienta.
Franczyza – oferty, na które warto postawić
Jeśli chodzi o oferty franczyzy, istnieją sieci, które znajdują szczególne upodobanie wśród polskich klientów. Należy do nich m.in. franczyza Żabka. Interesujący logotyp żabki, charakterystyczny zielony odcień sklepów stacjonarnych, znane i lubiane reklamy telewizyjne czy też szeroki zakres oferowanych usług dodatkowych (a w szczególności gastronomicznych – w formie jedzenia i napojów dostępnych na miejscu) sprawiły, że sklepy tego franczyzodawcy utkwiły w pamięci wielu polskich konsumentów. Dlatego otwierając franczyzę Żabki w małym mieście, można liczyć na to, że znajdą się klienci, którzy skorzystają ochoczo z jej oferty.