Pozycjonowanie jest procesem długofalowym, ale przynosi też długofalowe i trwałe efekty. Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce Google, to bardzo skuteczna forma internetowej reklamy, która zwiększa rozpoznawalność firmy i przyciąga klientów, a to z kolei przekłada się na zyski. Dlatego tak ważne jest, by strona www stanowiła widoczną część internetowej społeczności.
Pozycjonowanie – dlaczego warto
Jeśli w internecie funkcjonuje strona www, która z założenia ma pomóc w przyciągnięciu potencjalnych klientów, należy przede wszystkim zadbać o jej widoczność. Najlepsza nawet strona internetowa na nic się nie przyda, jeśli nikt nie będzie o niej wiedział i nie będzie w stanie na nią trafić. Tylko obecność na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania, przyniesie efekt w postaci nowych klientów, a co za tym idzie, nowych zysków.
O widoczność witryny należy zadbać, ponieważ:
- miliony osób w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google
- pozycjonowanie w Google to możliwość dotarcia do zdecydowanie większej liczby klientów
- użytkownicy szukając informacji i opinii o produktach czy firmach, łatwiej trafią na twoją stronę
- sprzedajesz usługi w Internecie
- prowadzisz inną działalność w Internecie
- prowadzisz sklep w Internecie
- prowadzisz serwis z wyszukiwarką ofert
- prowadzisz lokalną działalność usługową
Pozycjonowanie stron może być ukierunkowane na odbiorców lokalnych, ogólnopolskich lub globalnych. Nieprawdą jest, że małe, lokalne firmy nie potrzebują być widoczne w Internecie. Pozycjonowanie lokalne jest idealną opcją dla firm oferujących swoje usługi i produkty w małych stacjonarnych sklepach czy punktach. Wśród biznesów, które wiele zyskują przy korzystaniu z lokalnego pozycjonowania, znajdują się m.in. restauracje, salony kosmetyczne, producentów mebli, sklepy ze zdrową żywnością czy salony optyczne.
Rozpoznawalność marki
Pozycjonowanie i optymalizacja strony, budują renomę firmy poprzez jej obecność w wynikach wyszukiwania. Dzięki wysokiej pozycji i sukcesywnemu docieraniu do coraz większej grupy odbiorców, marka z czasem staje się rozpoznawalna, a klienci sami zaczynają napływać. Pozycjonowanie to więc też jedna z najskuteczniejszych i najtańszych form reklamy.
Przewaga nad konkurencją
Optymalizacja i pozycjonowanie stron z pewnością pomogą zbudować przewagę nad konkurencją. Firm posiadających identyczną lub bardzo zbliżoną ofertę jest mnóstwo. Każda z nich chce się wyróżnić na tle innych. Chwytliwe hasła reklamowe czy akcje promocyjne nie pomogą, jeśli klient nie będzie mógł znaleźć w Internecie tego, czego szuka. I tu właśnie zaczyna się rola optymalizacji i pozycjonowania.
Zatrzymać użytkownika
Wysokie pozycje w wyszukiwarce Google to jedno, ale strona musi również być przydatna i użyteczna dla internautów. Algorytmy Google coraz częściej zwracają uwagę na zaangażowanie użytkowników na poszczególnych stronach www. Odpowiednia zawartość strony, angażujące i przydatne treści, ciekawe grafiki czy filmy wideo, zatrzymują użytkowników, którzy spędzają na stronie coraz więcej czasu i generują coraz więcej zdarzeń. Tym samym strona staje się ważną częścią internetowej społeczności, co natychmiast zostaje zauważone przez Google. Dlatego optymalizacja strony www i jej pozycjonowanie dotyczą też grafiki, treści i słów kluczowych.