Dieta wodna

Dieta wodnaTo dieta przeznaczona praktycznie dla każdego. Jej dużą zaletą jest ciągłe uczucie sytości spowodowane przez wypijanie dużej ilości wody. Powinna być ona stosowana rozsądnie, pod opieką lekarza lub dietetyka. Powinna być również łączona z przyjmowaniem lekkostrawnych potraw.

W ciągu doby należy przyjmować ok. 2 litrów wody. Należy unikać również cukrów i tłuszczów, a także napojów gazowanych. Warto zrezygnować z ciemnej herbaty i tradycyjnej kawy. Trzeba także zrezygnować z sera i z mleka krowiego. Do potraw najlepiej dodawać oliwę z oliwek, która może zastąpić inne oleje. Przed zaśnięciem należy pić herbatki o działaniu oczyszczającym.

Tuż po obudzeniu należy wypić 1-2 szklanki wody połączone z sokiem z połowy cytryny lub jednodniowym wywarem ziołowym.

Przykładowy jadłospis:

śniadanie –

starte jabłko połączone z muesli,

sałatka owocowa lub warzywna (przygotowana ze świeżych produktów);

II śniadanie –

1 butelka wody pita stopniowo (nie wszystko na raz);

Obiad –

1 torebka ryżu,

ugotowany lub grillowany filet drobiowy,

sałata zielona z oliwą z oliwek;

podwieczorek –

mały  jogurt naturalny lub kefir z dodatkiem truskawek;

kolacja –

dwie kromki pieczywa,

2 cienkie plastry chudej wędliny,

1 ogórek,

1 pomidor,

zielona sałata.

Dieta ta nie jest głodówką, nie wyniszcza organizmu i zapewnia odpowiednią porcję niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin i minerałów. Można ją stosować raz na pół roku. Przy czym odpowiednie spożywanie wody powinno być włączone do naszego codziennego jadłospisu.