Historia mody SKROJONA na miarę…

Historia kultowych domów mody to seria książek poświęcona słynnym markom modowym, które w świecie fashion odniosły globalny sukces. Publikacje zawierają opisy, w których uwzględniono całą historię rozwoju danej marki odzieżowej. Od trudnych początków, podczas których twórcy firmy musieli mierzyć się z wieloma przeciwnościami losów, które niekiedy bardzo konkretnie narzucały przyjęte zasady i ściśle określone normy – aż do okresu, w którym szeroko pojęta definicja mody zyskała całkowitą swobodę. Wraz z biegiem lat producenci oraz projektanci produktów odzieżowych wymyślali coraz to barwniejsze, odważniejsze i zapierające dech w piersiach projekty i kolekcje, co zrewolucjonizowało dotychczasowe myślenie społeczeństwa o modzie. Nieustanna ewolucja tzw. marki luksusowej spowodowała, że miłośnicy stylu coraz chętniej sięgali po tekstylia, które zaczęły oznaczać przepych, klasę czy prestiż oraz wyznaczały najnowsze trendy na świecie. Każdy z tytułów oprócz kompletnej historii dziejów danej firmy, zawiera także wiele interesujących fotografii wybitnych projektów, produktów oraz zdjęcia z kolekcji i pokazów mody.
Wśród serii ukazały się następujące tytuły: Gucci, Chanel , Louis Vuitton, Dior oraz Yves Saint Laurent. Nie ma na świecie chyba takiej osoby, która nie znałaby słynnej torby z ornamentem LV, skórzanych wyrobów Gucci’ego, perfum Dior’a i słynnego zapachu Chanel N°5 czy damskiego garnituru zaproponowanego przez YSL, który zszokował świat swoimi projektami rozpoczynając dynamiczną rewolucje seksualną. Dzięki rozpoznawalnym, kultowym projektom, marki odnosiły coraz to większe sukcesy finansowe, a po ich oferty sięgali znani aktorzy, millenialsi i celebryci, którzy rozsławiali wizerunek firmy, tworząc status tzw. ikony stylu. Aby utrzymać się na wysokim poziomie kreatorzy projektów, do dnia dzisiejszego tworzą nieraz niezwykle wizjonerskie, kontrowersyjne i elektryzujące koncepcje.

Prada

Książka ukazuje rozwój i innowacyjność marki, a także jej filozofię i etos projektowania wynikające z zainteresowania minimalizmem i sztuką współczesną. Ta bogato ilustrowana monografia prezentuje historię firmy od 1913 roku, kiedy Mario Prada i jego brat Martino otworzyli sklep z artykułami skórzanymi w słynnym pasażu handlowym Galleria Vittorio Emanuele ll w Mediolanie, do globalnego imperium mody stworzonego przez wnuczkę, założyciela firmy Miuccię Pradę w 1978 roku.

Miuccia Prada nie tylko była wybitną projektantką mody ale i artystką, która w umiejętny sposób łączyła modę ze sztuką. Silnie angażowała się w sztukę współczesną, awangardową oraz w jej promocję. Zamiłowanie designerki sztuką widać szczególnie przy projektowaniu przestrzeni handlowych. Z racji swojej pasji wizjonerka utworzyła, wraz z Patrizio Bertelii fundację non-profit o nazwie Prada Milano Arte – w kolejnych latach zagadnienie to uległo rozwinięciu, o czym możecie dowiedzieć się więcej zgłębiając historię Prady, w książce „Prada. Historia kultowego domu mody”.

Poznajcie niezwykłą historię Prady – mediolańskiej marki, która, zaczynając jako luksusowa firma produkująca wyroby skórzane, z czasem przeistoczyła się w międzynarodowe imperium. W książce prezentujemy wizjonerską filozofię domu mody. Obecnie znajduje się ona na rynkach ponad 70 krajów i na całym świecie, prowadząc około 250 sklepów. Ten globalny sukces marka zawdzięcza subtelnej elegancji, oryginalności i luksusowemu charakterowi projektów, a także odważnemu podejściu do tkanin, tekstur i kolorów. Wszystkie te cechy sprawiają, że niepowtarzalny styl domu mody Prada nieustannie cieszy się ogromnym zainteresowaniem wielbicieli mody najwyższej klasy.

Hermés

Książka przedstawia historię marki, bogato ilustrowaną fotografiami kolekcji oraz pokazów mody, a także zdjęciami najbardziej znanych produktów – wytwarzanych w limitowanych edycjach jedwabnych apaszek czy ręcznie szytych torebek Kelly i Birkin, na które nawet największe gwiazdy muszą czekać w kolejce po kilka lat, a zwykli śmiertelnicy mogą o nich tylko pomarzyć.

Fot: Hermès

Wszystko zaczęło się w 1837 roku, kiedy Thierry Hermès rozpoczął produkcję wyrobów rymarskich, uprzęży i uzd, z ambicją, że jego nazwisko zawsze będzie synonimem najwyższej jakości produktów, wytwarzanych przez najbardziej utalentowanych rzemieślników. Zasłynął przede wszystkim z wyjątkowo mocnego ściegu siodłowego, który do dnia dzisiejszego wykorzystywany jest przy produkcji kultowych modeli toreb. Ta filozofia towarzyszy marce już od sześciu pokoleń. Hermès do produkcji ubrań i akcesoriów używa najbardziej delikatnych, naturalnych tkanin, najbardziej wyszukanych jedwabi i najrzadszych skór, dzięki czemu stał się luksusową marką modową, która nie ma sobie równych.

Synowie Thierry’ego starali się unowocześnić działanie firmy, wprowadzając coraz to nowsze i bardziej kreatywne pomysły. Jednym z rozwiązań było wprowadzenie mechanizmu zamka błyskawicznego w odzieży wierzchniej oraz w bagażach. Pomysł ten został opatentowany i zyskał miano tzw. zapięcia Hermésa. Tkaniny wychodzące ze szwalni zaczęto wykorzystywać, jako obicia siedzeń w markach luksusowych samochodów, czy jako tapeta na ścianach we wnętrzach. Kolejne działania rodzinnej firmy zaowocowały powstaniem wzorzystych i barwnych dodatków, takich jak: zegarki, biżuteria, paski czy krawaty, kończąc na projektach mebli i zastawie stołowej.

Fot: Hermès

Kultowe torebki, rozpoznawalne logo, rzesze słynnych wielbicieli. Hermès stanowi synonim luksusowych dodatków, oferując eleganckie i nowoczesne akcesoria dla najbardziej wymagających klientów. Od dziewiętnastowiecznej pracowni rymarskiej, po Paryż lat sześćdziesiątych i lata późniejsze. Dodaje szyku największym ikonom stylu – od Grace Kelly i Jane Birkin, po Victorię Beckham i Cardi B.

Współcześnie francuski dom mody współpracuje z wieloma artystami, z różnych dziedzin sztuki. Ostatnio do grona współpracowników dołączył, drugi już, po Janie Bajtliku polski artysta – grafik Dawid Ryski. Wraz z marką stworzył on linię kaszmirowo-jedwabnych męskich szali, na których zobaczyć możemy wspaniałe prace ilustratora. Warto także podkreślić, że w tym roku otwarty został pierwszy w Polsce butik Hermés’a, który mieści się na Krakowskim Przedmieściu, w Warszawie.

W przygotowaniu : Versace oraz Balenciaga

Linki do książek na witrynie internetowej:

Prada – https://arkady.eu/ksiazki/prada-historia-kultowego-domu-mody/

Hermés – https://arkady.eu/ksiazki/hermes-historia-kultowego-domu-mody/

Linki do książek na naszych portalach:

Witryna internetowa: https://arkady.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/Wydawnictwo.Arkady/

Tekst: Natalia Krzeszczakowska, zdjęcia pochodzą z książek.

Exit mobile version