Podsumowanie:
- Kącik kawowy „coffee to go” jest odpowiedzią rynku na zmieniające się potrzeby konsumentów – coraz większe zainteresowanie produktami na wynos, idealnie łączącym się z dynamicznym trybem życia.
- Kącikiem kawowym nazywamy niewielką, ale funkcjonalną przestrzeń, w której znajduje się sprzęt oraz dodatki niezbędne do samodzielnego przygotowania kawy na wynos.
- W sklepie spożywczym taki kącik pełni bardzo ważną rolę, między innymi rozbudowuje ofertę, przyciągając nowych klientów i zwiększając wartość koszyka zakupowego, a także buduje pozytywny wizerunek lokalu i umacnia jego pozycję na lokalnym rynku.
Co warto wiedzieć o kąciku kawowym?
Funkcjonalnie zaprojektowany kącik ma wszystko, co potrzebne do przygotowania kawy na wynos. To samoobsługowe stanowisko wyposażone w nowoczesny ekspres do kawy i asortyment dodatkowy: jednorazowe kubki z wieczkami, cukier w saszetkach, mieszadełka, syropy smakowe. Całość przyjmuje formę drewniano-metalowego mebla, przyciągającego wzrok, schludnego i łatwego w użyciu – dzięki stojakom i podręcznemu, ale umiejętnie ukrytemu koszowi na odpady. Taki kącik może, ale nie musi być podłączony do wody (dostępne są bowiem ekspresy z niezależnymi zbiornikami na wodę). Dostęp do prądu jest jednak potrzebny. Całość zajmuje około metra kwadratowego powierzchni i można z łatwością umieścić ją w ciągu ekspozycyjno-sprzedażowym, najlepiej w pobliżu wypieków lub zaraz przy wejściu do sklepu.
5 powodów, dla których warto zdecydować się na kącik kawowy
1. Otwarcie na nowych klientów – co czwarty Polak wydaje na kawę więcej niż 50 zł miesięcznie. Włączając kącik z kawą do swojego lokalu, docierasz ze swoją ofertą do nowych, zasobniejszych klientów, którzy oczekują maksymalnej wygody i czegoś więcej niż tylko możliwości zrobienia zakupów; i są gotowi za to zapłacić.
2. Zwiększenie konkurencyjności – uatrakcyjniając ofertę swojego sklepu, wyróżniasz się na lokalnym rynku i zyskujesz przewagę nad konkurencją.
3. Wzrost wartości przeciętnego koszyka zakupowego – z kącikiem „coffee to go” zyskujesz nowe możliwości sprzedaży. Zaproponuj klientom dokupienie drożdżówki do kawy lub odwrotnie i obserwuj, jak zyski Twojego sklepu rosną!
4. Budowanie pozytywnego wizerunku – zapach świeżo mielonej i parzonej kawy jest jednym z najlepiej kojarzących się zapachów. Idealnie łączy się z asortymentem spożywczym i przekłada na lepsze postrzeganie sklepu przez klientów. Do takiego miejsca goście chętniej wracają, nawet jeśli nie są tego do końca świadomi.
5. Pewność rosnących zysków – decydując się na wynajem kącika kawowego, na przykład od Tchibo Coffee Service, ponosisz minimalne koszty pozyskania sprzętu, a dzięki dużej rentowności, jaką charakteryzuje się sprzedaż kawy na wynos oraz umacniającemu się zainteresowaniu konsumentów tym napojem Twoje przychody zdecydowanie i pewnie rosną.